top of page

חשיבות העיסוי לגוף שלך

עודכן: 19 בפבר׳ 2021

עיסוי זה לא רק מותרות, זה חלק חשוב משמירה ותחזוקה בריאה של הגוף




?למה כדאי לך ורצוי שתבוא לקבל עיסוי

רובנו חושבים שעיסוי זה מותרות – מותרות של כסף וזמן. זמן להתפנק. ובכן, אינני פוסלת את הרעיון שעיסוי זה פינוק ושרובנו עסוקים, ובמהלך המירוץ הזה שנקרא 'חיים' יש סדר עדיפות שנקרא משפחה, עבודה, סידורים וכו'.

כמה באמת אתה מפנה זמן להיכרות שלך עם הגוף שלך?

הדבר היחידי בעולם שניתן לקרוא לו 'נכס' ובבעלותך הפרטית. כמה באמת אנו מתייחסים לגוף כמובן מאליו, במקום להבין שהוא זקוק לתשומת הלב שלנו! הרבה מעבר למה שהוא מקבל היום...ושאולי אם נעניק לו את תשומת הלב בזמן, אז לא נגיע למצבי חולי ומכאובים למיניהם.

הנה כמה עובדות אודות השפעת העיסוי על הגוף שלך (או כמו שרובנו אומרים מסאז'):

לעיסוי השפעה רבה על המערכות השונות בגוף שלנו. החל ממערכת הדם – שיפור הזרמת דם והובלת חמצן לתאי רקמות הגוף וניקוז של פסולת.

מערכת הנשימה – מאפשר הכנסת אוויר גדולה יותר, משחרר מתח בבית החזה ועל ידי כך מביא למודעות הנשימה. נשימה מלאה יותר, עמוקה ונינוחה.

מערכת הלימפה - חיזוק המערכת החיסונית באמצעות זרימה בצינורות הלימפה, ובכך גורם לפעולת סילוק הפסולת מתאי הגוף.

עור – הסרת תאי עור מתים ועידוד התחדשות תאים. בנוסף, שיפור בהזרמת הדם מביא לשיפור תזונת ומראה העור.

מערכת העיכול – הובלת דם וחמצן למרכז הגוף – לבטן ומערכת העיכול. עיסוי בטן בפרט, גורם להנעה הטבעית של פעולת המעיים.

המערכת ההורמונאלית – ייצור סטרואידים טבעיים בגוף – תורם בשמירה על רמת איזון כללית בכל המערכות: הסדרת קצב לב ונשימה, אספקת דם , תפקוד מערכת החיסון, איזון רגשי. ייצור סרוטונין- אשר לו תפקיד מרכזי בהתרוממות מצב הרוח. מוריד רמות של הורמוני המתח- קורטיזול ואדרנלין. העיסוי מעודד ייצור אנדרופינים- משככי כאב טבעיים בגוף.

מבחינה פסיכולוגית לעיסוי השפעה על הנפש– כפי שהזכרנו קודם, מרומם את מצב הרוח. כמו כן, הטיפול מגביר מודעות המקבל לגוף שלו – תנועות, תחושות, נשימה, מחשבות ורגשות.

'עיסוי הוליסטי' הינו טיפול במגע המבוסס על עקרונות הגישה ההוליסטית, אשר רואה את האדם כהוויה אחת שלמה ובלתי נפרדת. מכלול של גוף, נפש ורוח. בדרך כלל כשאנו פונים לעיסוי אנו רוצים שיהיה לי נעים או שיכאיבו לי כי תפוס לי...העיסוי ההוליסטי מזמין אותך להקשבה והתבוננות – לכל חלקי גופך, לאורח חייך, למחשבות, לרגשות ולתחושות שלך. טיפול המחבר בין הגוף לנפש.


25 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page