top of page

5 סיבות ללכת יחפים





אין דבר מרענן יותר כמו לחלוץ את הנעליים ולהרגיש את הדשא מתחת לרגליים. להליכה  יש יתרונות בריאותיים שמוסיפים הרבה מעבר לתחושה המענגת שהיא מציעה לחוש המישוש.


1. שיפור באיכות השינה -

"התקרקעות" הוא התרגול של יצירת מגע ישיר עם כדור הארץ כך שניתן להעביר את אספקת האלקטרונים העצומה שלו לגוף. מחקר שכלל משתתפים עם הפרעות בתפקוד שינה, כאבים כרוניים ומתח, המשתתפ ים היו מקורקעים לכדור הארץ במיטותיהם על ידי שינה על מזרן מוליך במשך שמונה שבועות. 11 מתוך 12 מהמשתתפים דיווחו על הירדמות מהירה יותר והתעוררות באמצע הלילה בתדירות נמוכה יותר.

2. הפחתת כאב ומתח-

באותו מחקר הנ"ל, המשתתפים חוו הפחתה בכאב ובמתח בנוסף לשיפורים בשינה. נדודי שינה קשורים לעתים קרובות למגוון של בעיות הכוללת כאב פיזי, דיכאון, חרדה כללית ועוד, מה שמצביע על כך שהתקרקעות הגוף בלילה יכולה לא רק לשפר את השינה אלא גם להשפיע לטובה על רמות עייפות הבוקר, והאנרגיה בשעות היום ורמות הכאב בלילה.

3. הקלה על מפרקי פלג הגוף התחתון-

הנעליים עשויות להעמיס על המפרקים עומס גדול יותר ממה שידוע לנו. מחקר שהעריך את עומסי הליכה והמפרקים בגפיים התחתונות ב-75 משתתפים גילה כי עומסי המפרקים במיוחד בירכיים ובברכיים ירדו באופן משמעותי כאשר הם הלכו יחפים בהשוואה למשתתפים שהלכו עם נעליים גם קצב וטווחי תנועה במפרקי הגפיים התחתונות השתנו באופן משמעותי.

4. התאוששות מהירה יותר מפעילות גופנית קשה-

הכאב שמרגישים בערך יממה לאחר ביצוע פעילות גופנית קשה נקראת כאבי שרירים מושהים (DOMS). מחקרים הראו שהליכה יחפה על הקרקע משפיעה על פעילות המערכת החיסונית וכאב על ידי ירידה קלה במספר תאי הדם הלבנים בשלב שבו ה-DOMS מגיע לשיא. לשם השוואה, משתתפי מחקר שלא קרקעו את עצמם לכדור הארץ תחילה לפני הפעילות הגופנית חוו עלייה משמעותית בתאי הדם הלבנים, מה שמסמן על תגובה דלקתית אופיינית.

5. התחברות מחדש לילד הפנימי-

אולי אין שום הוכחה מדעית שתגבה את זה, אבל כנראה לא צריך שום הוכחה כדי להשתכנע שלהליכה יחפה בדשא היא דרך מצוינת להתרחק מהאני הבוגר לרגע ולחזור לקשר עם עצמי כמו ילד שפעם שיחק בשמחה ובחופשיות בחוץ בלי שום נעליים. הפעולה הפשוטה של ​​הליכה יחפה יכולה לעזור לחזור לתחושת שובבות חסרת דאגות, שיש לה נטייה להיעלם ככל שאנו מתבגרים . 

טיפים להתחיל ללכת יחפים:

  • התחילו בבית: תלכו חפים בבית, תחילה בסביבה בטוחה ונקייה. שימו לב לתחושות בכפות הרגליים.

  • התקדמו בהדרגה למשטחים חיצוניים: לאחר שהתרגלתם להליכה יחפה בבית, עברו למשטחים חיצוניים רכים ונקיים, כמו דשא או חול רטוב. התחילו בזמנים קצרים והגדילו בהדרגה את משך ההליכה.

  • הימנעו ממכשולים: שימו לב לסביבה שלכם והימנעו מהליכה על משטחים קשים, מחוספסים או עם מכשולים.


יתרונות נוספים של הליכה יחפה- 

בנוסף ליתרונות הבריאותיים שהזכרנו במאמר, הליכה יחפה יכולה גם לעזור לדברים הבאים:

  • שיפור המודעות לגוף 

  • פיתוח תחושת איזון ויציבה טובה יותר

  • שיפור הביטחון העצמי

  • תחושה של רוגע ושלווה


אז אם אתם מחפשים דרך להרגיש טוב יותר פיזית ונפשית, התחילו ללכת יחפים כבר היום!


32 צפיות0 תגובות
bottom of page